Direct m

Direct marketing campagnes met succes inzetten

Voor onze opdrachtgevers zetten wij met regelmaat direct marketing campagnes in met tal van gerichte marketing- en communicatiemiddelen. Dit stelt hen in staat om direct een relatie aan te gaan en/of deze te onderhouden. De marketing- en communicatie instrumenten welke tijdens een dergelijke campagne worden ingezet zijn gepersonaliseerd en afgestemd op het individu.

Reden om te kiezen voor een DM-campagne

Denkt u als organisatie communiceren met een specifieke doelgroep? Dan kunt u deze makkelijker bereiken met behulp van een direct marketing strategie. Hierbij zet u één of meerdere direct marketing instrumenten in. Zo maakt u het mogelijk om eenvoudiger en gerichter te communiceren.

Door een rechtstreekse en gepersonaliseerde benadering van de doelgroep zijn de kosten per contact goedkoper.  Dit zeker in vergelijking met persoonlijke verkoop en massareclame en -promotie. De hogere respons is een andere reden om voor direct marketing te kiezen.  Immer hogere respons is uiteindelijke vaak meer rendement. Voorwaarde hierbij is wel een helder profiel van de gewenste doelgroep.  Uiteraard dienen uw marketing-en communicatiemiddelen hierop te zijn afgestemd.

Heeft uw organisatie te maken met veel concurrentie? Een gepersonaliseerde inzet van marketing- en communicatie instrumenten is bijna een must om de aandacht van uw klant te krijgen.

Direct m

Is úw product en of dienst geschikt voor direct marketing?

Eigenlijk is het inzetten van direct marketing tools voor iedere organisatie een prima manier om in contact te treden of de contacten te  onderhouden met uw relaties. Vragen die hiervoor in eerste instantie wel beantwoord moeten worden met ‘ja’ zijn:

1. Staat de beoogde ontvanger er voor open om actie te ondernemen op het moment dat zij in aanraking komen met uw DM campagne?
2. Wegen de investeringskosten van uw campagne op tegen de opbrengsten?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden? Lees dan verder bij het inrichten van een direct marketing campagne of neem contact met ons op  voor een vrijblijvend advies.

error: Content is protected !!