• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
MailingCentre

MailingCentre

fulfilment, verzend en logistieke oplossingen.

  • Home
  • Mail
    • Partijenpost
      • Voordelig en efficiënt uw post en pakketten versturen?
      • Wie versturen partijenpost?
      • Wanneer krijgt een zending het label partijenpost?
      • Lees waar u uw partijenpost kunt aanbieden
      • Een offerte partijenpost aanvragen en besparen
    • Post verzenden
    • Pakketten verzenden
    • Internationaal verzenden
  • Print
    • Printen
    • Drukwerk mogelijkheden in Veenendaal
    • Grafisch afwerken
      • Vouwen en snijden
      • Lamineren
      • Rillen
      • Perforeren
      • Stansen
  • Fulfilment
    • Handling
      • Banderen
      • Krimpverpakkingen biedt goede bescherming en is betaalbaar
      • Couverteren
      • Sealen
    • Handmatig verpakken of het herverpakken van goederen doen wij als sinds 1993
      • Om- en herverpakken
    • E-fulfilment
      • Webshop fulfilment koppelingssysteem ook wel webshop fulfilment plugin genoemd
    • Uw marketing fulfilment uitbesteden aan een fulfilment bedrijf
    • Logistieke fulfilment
    • Uw financiële fulfilment optimaal laten functioneren
    • Responsverwerking
    • Warehousing
      • Warehouse management systemen
        • Warehouse management systeem in de praktijk
      • Distributie van zendingen
      • voorraadbeheer
      • Transport
  • Big Data
    • Database verrijking zorgt voor meer rendement uit uw direct mailings
    • Databestand en Databasebeheer MailingCentre is er sterk in
  • Direct Marketing
    • Direct Marketing
      • Strategie voor direct marketing
    • Direct Mail
    • Loyaliteitsprogramma
    • Cash and refund
    • Spaarprogramma’s
    • Incentive
  • Over ons
    • Onze visie
    • Ons team
  • Contact
Je bent hier: Home / Een mailing versturen? Bekijk onze handige tips

Een mailing versturen? Bekijk onze handige tips

Lees verder

  • Een mailing versturen, wat houdt dat in?
    • Uw mailing opstellen
    • Wanneer een mailing versturen?
    • Een mailing versturen per post
      • Een traditionele campagne met een hoge attentie waarde
    • Een mailing versturen per e mail
    • Een mailing versturen en de AVG

Een mailing versturen, wat houdt dat in?

De letterlijke betekenis van een mailing versturen is het grootschalig verspreiden van een (reclame) boodschap per post of e-mail. Voor het verzenden van een mailing kiezen professionals een mailinglijst ook wel een klantenbestand genoemd.

Uw mailing opstellen

Voordat u een mailing wilt versturen doet u er goed aan om een plan van aanpak te maken. Door uw (direct) mail doordacht op te stellen maakt u vaak het verschil tussen succevolle dm campagne en een gemiddelde campagne.

Een goede mailing begint daarom met het vaststellen van uw doelen. Investeer daarnaast tijd in het maken van een mailinglijst en vul deze wanneer nodig aan met een een adressenbestand van een externe aanbieder.

Wees ook kritisch op uw mailinglijst. Uiteraard kunt u iedereen en alles willen aanschrijven maar voor de effectiviteit van uw mailing doet u er goed aan om de juiste doelgroep voor uw boodschap te seleceteren.

Wanneer een mailing versturen?

Op deze vraag is niet eenduidig een antwoord te geven. Wanneer de het beste moment is een mailing te versturen is afhankelijk van diverse factoren en omstandigheden.

Zo spelen de doelen van uw campagne hierin een bepalende rol. Zo vergt het creeren of het vergroten van uw naamsbekendheid onder suspects een andere timing dan bij prospects. Uiteraard geldt dit principe ook voor het benaderen van uw leads. Daarnaast is de juiste timing bij het opnieuw triggeren van geïnteresseerden of het verleiden, enthousiasmeren of het op de hoogte brengen van uw omgeving d.m.v. een mailing essentieel.

Het juiste verzendmoment van een mailing is ook afhankelijk van het kanaal dat u gebruikt. Het verzenden van een mailing per post heeft een andere attentie waarde als een mailing die verzonden is via de mail.

Een mailing versturen per e-mail of postEen mailing versturen per post

Wanneer u tegenwoordig een traditionele mailing verstuurd per post, dan hoeft u niet zozeer meer te vechten om de aandacht van de ontvanger. De kans op interactie bij een mailing per traditionele media is ook groter. Dit komt simpelweg doordat de ontvanger naar alle waarschijnlijkheid uw mailing te zien gaat krijgt.

Een traditionele campagne met een hoge attentie waarde

Het is weer bijzonder om fysiek een kaart, brief of informatiepakket  in handen te hebben. U kunt er bij uw leads en/of bestaande klanten zelf toe overgaan om uw dm actie persoonlijk of orgineel te maken. Kortom u kunt iets sturen dat recht uit het hart komt en zo de nodige lof oogsten van uw klanten. Wanneer u de juiste snaar weet te raken, dan zal de ontvanger dit zeker onthouden en delen met zijn omgeving.

Een mailing versturen per e mail

Wanneer uw een mailing per e-mail verzend, zorg dan voor goede content! Doet u dit niet, dan krijgt u van de ontvanger al snel het label spam. Kortom de juiste content voorkomt de negatieve associaties die mensen hebben bij bedrijven die spam versturen.
Als u uw digitale direct mail op de juiste wijze weet in te zetten biedt dit kansen om uw doelgroep te vermaken, te activeren, te enthousiasmeren en te vermaken.

Een mailing versturen en de AVG

In de AVG wetgeving wordt onderscheid gemaakt tussen een mailing versturen per post en een mailing versturen per mail. Zo is er bij traditionle dm per post geen toestemming nodig van de ontvanger. Bij digitale mailingen, is toestemming vooraf wel noodzakkelijk.
De achterliggende gedachte hiebij is dat een digitale mailing met name vanwege de prijs door iedereen heel eenvoudig en masssaal verstuurd kan worden.

Wanneer u digitaal communiceert met uw bestaande klanten of leden, dan kunt deze wel zonder toestemming vooraf benaderen. Voorwaarde hierbij is wel dat er duidelijk in de mailing wordt aangegeven hoe deze klant zich kan afmelden.

Primaire Sidebar

Mailings verzenden via MailingCentre

Neem contact met ons op:

Kernreactorstraat 52
3903 LG Veenendaal
+31 (0)318-541088
info@mailingcentre.nl
(Reactie binnen 1 werkdag)
KVK 65338014

Openingstijden
Maandag t/m vrijdag van 08.00 t/m 17.00

Bekijk ook

Direct mail, wat zijn de voordelen

Handmatig of machinaal couverteren 

Responsverwerking van uw mailing

MailingCentre als partner in het verzenden van mailings

Voordelen van webshopafhandeling uitbesteden 

Footer

Home
Printen
Fulfilment
Partijenpost
Privacy verklaring
Sitemap
Contact
Mailing versturen
Direct mail
Drukwerk
Post versturen
Couverteren
 
Webshop fulfilment
E-fulfilment
Webshop afhandeling koppeling
Responsverwerking
Webshop ontwikkeling
WMS systeem
Inpakken
Krimpverpakking
Inpakken en verpakken
Sealen
Loyaliteitsprogramma
Spaarprogramma
Incentive programma
Geld terug acties
MailingCentre
Kernreactorstraat 52
3903 LG Veenendaal
+31 (0)318-541088
info@mailingcentre.nl
KVK 65338014
Algemene voorwaarden

Designed by MC. Powered by the MailingCentre.

We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat ermee instemt.OkLees verder