Verpakken en verzenden

Verpakken en verzenden

MailingCentre verzorgt de verzending van uw brochures, brieven, pakketten en direct mailings, al dan niet gepersonaliseerd. Omdat wij in hoog volume verzenden hebben we scherpe prijsafspraken met de diverse verzendorganisaties en bent u dus verzekerd van een laag portotarief.

Voordat we uw direct mail of producten verzenden kunnen wij ook uw mailing bewerken zodat het succes van uw marketingactie verhoogd wordt. Het juist adresseren is natuurlijk prioriteit nummer 1. Tevens kunnen wij ervoor zorgen dat uw tijdschrift of direct mail extra uitstraling krijgt door een product bij te voegen, te sealen of in folie te verpakken.

Onze mailingverwerking vindt zowel handmatig als machinaal plaats. Standaardmaten verwerken we op onze couverteer-, vouw-, seal- en adresseermachines.

Handmatig verzorgen we onder andere:

  • het vullen van mailbags
  • het bijsluiten van premiums
  • het vullen van speciale enveloppen
  • het inplakken van samples in drukwerk of direct mail
  • het labelen van mailing

Uw mailing wordt via onze webapplicatie gekoppeld aan de verzender met de beste portotarieven, zodat u volledig wordt ontzorgd en enorm op kosten bespaard.

database verrijking bij MailingCentre

Database verrijking zorgt voor meer rendement uit uw direct mailings

Database verrijking

Database verrijking verhoogt de effectiviteit van uw direct marketing. U kunt door het personaliseren, actualiseren, verzamelen en ordenen van uw databasegegevens waardevolle informatie vertalen naar heldere profielen.

Aan de hand van deze profielen is uw organisatie in staat om zogenaamde gesegmenteerde campagnes in te zetten, een passende boodschap te formuleren en deze op het juiste moment te verzenden via de juiste kanalen.

database verrijking bij MailingCentreDatabase verrijking in de praktijk

Door het verrijken van uw database en de hierdoor beschikbare informatie in te zetten voor gesegmenteerde campagnes maakt u uw direct marketing relevanter en vergroot u de betrokkenheid van de ontvanger.

Zo toont recent onderzoek aan dat het openingspercentage van database verrijkte mailmarketingcampagnes 14 % hoger ligt in vergelijking tot reguliere mailmarketingcampagnes. Dit aanzienlijke verschil in betrokkenheid en bereik draagt ertoe bij dat meer organisaties op een bewuste manier gestructureerde data inzetten.

Wat kan MailingCentre voor u betekenen?

De uitdaging bij database verrijking ligt bij het verzamelen, ordenen, personaliseren en actualiseren van juist dié gegevens welke nodig zijn voor rendabele gesegmenteerde direct marketing campagnes.

Hier ligt dan ook direct de uitdaging bij het optimaliseren van uw database. Welke gegevens heeft uw organisatie nodig voor een effectieve campagne? Hoe krijgt u de beschikking over deze gegevens? Hoe verzamelt uw organisatie eventueel zelf deze gegevens?

Door onze jarenlange ervaring kunnen wij ook uw organisatie adviseren bij het verzamelen, personaliseren, segmenteren en inzetten van de juiste data. Daarnaast leveren wij ook kant en klare data aan welke u direct kunt inzetten voor uw campagnes.

direct marketing strategie bij MailingCentre

De basis voor een direct marketing strategie

Het inrichten van een direct marketing campagne

Zodra is vastgesteld of ook uw product of dienst geschikt is voor direct marketing begint het vaststellen van de doelgroep(en). Dit is de basis van een direct marketing strategie.

Wanneer de gewenste doelgroepen geselecteerd zijn start het segmentatieproces. Dit betekent een doelgroep analyse met als doel het opstellen van heldere profielen. Zo ontdekt u wat de motieven zijn van uw doelgroep, met andere woorden, wat beweegt hen, in welke levensfase zij zich bevinden, en wat hun voorkeuren, maar ook afkeuren zijn. Ook praktische informatie zoals leeftijd, geslacht, woonplaats en inkomensniveau kan worden vastgesteld.

direct marketing strategie bij MailingCentreWat wilt u bereiken met uw direct marketing strategie?

Het succes van deze vorm van marketing wordt mede bepaald door het stellen van de juiste doelen, zodat u uw campagne hier op kunt inrichten. Direct marketing biedt namelijk tal van kansen om een direct respons van uw doelgroep te krijgen. Of het nu gaat om het aanvragen van meer informatie, het aanmelden voor een  seminar of beurs, het bestellen van een product, dienst of het bezoeken van de winkel, direct marketing zorgt voor respons.

Welke direct marketing tools heeft u tot uw beschikking?

– Inserts als een ingeplakte proefverpakking, het nieten van een antwoordkaart of het bijsteken van een folder;
– Reclame drukwerk en catalogi;
– Telemarketing;
– Massamedia als advertenties in tijdschriften en/of commercials;
– Persoonlijke verkoop als relatiebeheer, seminars, beurzen en trainingen;
– Nieuwe media als mobiele marketing, e-mail marketing, videomarketing, social media marketing, online adverteren en zoekmachine marketing.

Overweegt u een DM marketing campagne in te zetten?

Bij MailingCentre kunnen wij u adviseren maar ook faciliteren in het vaststellen en analyseren van uw doelgroep en bij het vaststellen van de juiste doelen. Daarnaast beschikken wij over reeds verzamelde data welke ingezet kan worden voor uw campagne(s).

Daarnaast verzorgen wij zowel de ontwikkeling/productie van de direct marketing instrumenten als de inzet en afhandeling hiervan. Van het printen, drukken, vullen en afwerken tot aan het verzenden en responsverwerking.

Ook als het gaat om het inzetten, ontwikkelen, beheren en optimaliseren van nieuwe media bent u bij MailingCentre aan het juiste adres. Wij  beschikken over de juiste kennis, mensen en middelen om uw vragen adequaat te kunnen beantwoorden.